About Me

cukuplah ALLAH bgku, ingatlah yg kekal adalh dunia akirat!

Sunday, July 24, 2011

Gempaq..

     Kejadian ini berlaku kelmarin apabila aku bangun dr nap..suasana yg td nya kurasakan panas tiba2 menjadi seakan-akan keadaan seperti hari kiamat yg semakin hampir..kebetula ketika itu imam di surau dekat dgn rumahku sedang membaca doa slps solat. Gehana kah skrg ini yg dpt aku fikirkan ketika itu..apa taknya banyak gerhana berlaku mukhtahir ini setahun smp 3 kali gerhana seingat aku..

    Jumaat yg lps plak aku tgk tv oasis kutbah jumaat di masjidil Haram, imam mengingatkan ummat ttg kedatangan dajjal di akhir zaman ini. Banyak sudah peringatan di berikan ulamak-ulamak kebelakangan ini..kedatangan dajal membawa suatu fitnah besar kpd orang Islam..

   Adakah kita sudah beriman dan bertaqwa..mampukah kita nk menghadapi fitnah sebesar ini, tiada siapa yg tahu tp sebagai peringatan kita telah diberitahu akan kepentingan doa kerana doa ialah senjata orang-orang mukmin..persoalan nya bagaimana doa kita akan dimakbulkan sedangkan kita masih lagi mkn benda2 yang dikhuatiri kehalalannya..mmg la setiap sesuatu itu hukumnya harus tapi adakah kita hanya melihat fenomina skrg yg mana sumber mknana org islam dibuat oleh tangan-tangan org kafir..mungkinkah org2 kafir hendak memikirkan kehalalan sesuatu mknan itu..jawapanya sudah tentulah org2 kafir ini berfikir'ada aku kisah'...

      Nak atau tidak kita kena ambil peduli semua ini baru lah bleh selamatkan iman dan moga2 doa kita kan dimakbulkan oleh Allah..

      Marilah kita jadi orang Islam yg prihatin sesungguhnya kita ini adalah ummat diakhir zaman yg byk cabaran perlu dihadapi..moga2 kita ummat Islam menjaga perkara2 yg wajib iaitu memilih makanan yg halal wa tayyiban..halal saja xcukup..akhir kalam maa taufik wa najah.

No comments:

Post a Comment