About Me

cukuplah ALLAH bgku, ingatlah yg kekal adalh dunia akirat!

Friday, July 22, 2011

Adakah dia..

Ia suatu yg tak diduga..suatu penantian dan suatu harapan barangkali, hampir setahun lamanya.. ianya bermula pd bulan Ramadhan tahun lps..moga2 Ramafhan thn ini membawa sinar baru dlm fasa kehidupanku..

Aku dlm sunyi ingin sekali ianya berlaku pd mlm di bulan Ramadhan..mungkinkah suatu yg istimewa akan berlaku..biarlah niatku betul...betulkan niat moga ada sinar baru...Amin. Sesekali mengimbau kenangan dulu tetiba aku teringat kembali bagaimana aku pd suatu hari terasa kehilangan ..ya..ianya suatu kehilangan ketika itu aku baru shj di sek ren..tetapi seorang demi seorg kawanku b'pindah meninggalkan aku..

Dunia seolah2 berhenti sekejap untk aku kemudian pelahan2 aku bangkit semula semuanya berlaku ketika aku di sek men..didikan agama telah memotivasikan aku ditambah dengan masalah org2 disekelilingku memaksa dan menekan aku supaya aku teruskan usaha sehingga ke menara gading..

Alam dewasa mencetuskan revolusi baru dlm diriku..aku semakin mengenali dan menghargai diriku..ketika itu aku mula mengenali mereka yg ramainya iklas dlm persaudaraan dan sehingga ini kami kekal bersaudara seislam..

Setelah itu aku takala merasai lemah longlai dlm hidup ini ..dia hadir memberiku semangat untuk kembali menghargai diri ini..setelah sekian lamanya kami semua bertemu dgn keberadaan teknologi yg canggih ini..kwn2 sek ren dan men kembali merapatkan persaudaraan dan dia antara yg istimewa..Adakah dia??..Moga ianya bukan lagi mimpi bahkan ianya menjadi kenyataan dlm masa terdekat ini..Insyallah.

1 comment:

  1. Segenggam rindu ku curahkan, seribu doa kutaburkan,sjuta keikhlasan kuberikan,seuntai kasih kukalungkan, semoga dikau yg menerima di sana bahagia dan sejahtera selalu dalam rahmatNya..Allahumma barikna fi Syaaaban wa balighna Ramadhan- Dari anak solehah-

    ReplyDelete