About Me

cukuplah ALLAH bgku, ingatlah yg kekal adalh dunia akirat!

Wednesday, July 20, 2011

Aku perlu teruskan b'juang..

Tiada nokhtah dlm kehidupan ini, Alhamdulillah sehingga ini masih diberi peluang untuk bertaubat dan terus b'syukur atas nikmat2 anugerah Allah ..

Aku tidak boleh b'henti di saat ini, aku masih lagi ada semangat untuk mencari rezki, walaupun aku tidak perlu menyara sesiapa tapi hutung2 PTPTN sudah cukup membebankanku..

Masih ada harapan yg Allah berikan untk aku b'ubah, aku perlu rebut peluang ini, cukuplah segala kesalahan yg aku telah lakukan sehingga menutup mata hatiku memohon sebanyak-banyaknya kpd Allah yang maha memberi rezki dan maha pengampun..

Ketika aku menaip di blog ini aku masih lagi memikirkan perihal diriku shj adalah lebih baik aku memikirkan masyarakat di luar sana dgn tanpa menidakkan kepentingan diriku ini..Bagaimana? caranya :
  • Bermula dgn niat, niatkan aku mencari kerja ini untuk mendapat rezki yg halal dan dlm masa sama dpt membantu org2 sekelililgku yg lebih susah/miskin dengan tanpa lupa membayar hutang2ku itu
  • setelah itu, berusahalah kearah yg lebih baik, sekiranya aku dh buat yg baik maha usahankan lagi dgn harapan hari ini mesti lebih baik dari semalam , bermulalah sesuatu itu dengan lafaz Bismillahirahmanirrahim dan lebihkan tangan kanan.
  • Seterusnya berdoalah kpd Allah yang lebih mengetahui keadaan burk dan baiknya sesuatu pekerjaan itu
  • Sesudah itu, apa yg mampu aku lakukan ialah b'tawakkal/berserah kpd Allah tuhan yg telah menciptakanku dan seluruh alam ini.
Allah yang telah memberikan rezki, pandanglah bukit di gunung itu tiada siapa yang membaja ia bahkan ia terus membesar dan hidup dengan baik siapakah yang menjaganya..tentulah ALLAH, tiada yg berkuasa melainkan Dia(Allah)..inilah Aqidah.

No comments:

Post a Comment