About Me

cukuplah ALLAH bgku, ingatlah yg kekal adalh dunia akirat!

Thursday, December 22, 2011

Mahukah kamu???..(mcm penting ja)

En: Kenapa impian aku selalu ja tak terpacai ?

Pn: Barangkali kali kamu tak jelaskan iimpian itu kot?

En: Entah rasanya semua aku dh rancangkan lepas satu, satu untk dilakukan?

Pn: Betul lah tu tp kamu lack of something iaitu tiada tarikh atau lebih tepat waktu yg jelas untk mencapainya? Matlamat kita harus jelas baru nampak ada usaha itu.

En: Ya itulah yg aku terlupa..huhu..terima kasih ya atas nasihat itu.

Ketahuilah matlamat tidak menghalalkan cara. Terkadang kita sudah berdoa dan usaha yg betul bagi mencapai matlamat kita tp doa kita masih belum dikabulkan Allah mgkn kita perlu check semula ttg makanan yg kita makan kerana ianya adalah faktor yg akan menyebabkan doa kita tertolak. Pilihlah yg halal lagi baik dlm pemilihan makanan..Insyallah bukan kita sahaja dipelihara Allah malah zuriat kita juga mendapat pemeliharaan Allah biarpun kita sudah tiada di dunia ini.

Sebenarnya kepercayaan menentukan sikap kita, nak berubah kena pilih jalan yg baik dan tinggalkan benda2 syubhah(meragukan) dari semua aspek kehidupan kita.

Mari lakukan transformasi diri ke arah 'Fastabikul Khairat' iaitu berlumba-lumba kearah yg baik. Tolong orang itu baik, solat itu baik (peliharalah solat), berkata benar/jujur itu baik, mengambil hati kawan-kawan itu baik, buang sampah di tempat yg sesuai itu baik dan sebagainya.

No comments:

Post a Comment