About Me

cukuplah ALLAH bgku, ingatlah yg kekal adalh dunia akirat!

Friday, February 11, 2011

My first lover..

hehehe ")..mulakan hari anda dengan senyuman

Jujurku katakan tajuk ini penuh dgn kontrovesi..

Aku seorang wanita biasa, pernah ada perasaan begitu dan begini..secara fitrahnya manusia yg normal akan merasai nak dikasihi dan dihargai. penghargaan itu suatu yg istimewa bukan saja pada seorang wanita malah lelaki jg akan merasainya. Cumanya yang membezakan ialah bagaimana approach dan method yg perlu digunakan untk menjaga batas2 pergaulan.

Seseorang yang kita kasihi tentu saja kita mengharapkan dia bahagia dan juka boleh kita pun nak menjadi sebahagian dari kebahagiaanya. Ketika sepertiga malam kita berdoa ditunjukkan jalan, apakah yang ini terbaik untuk kehidupanku di dunia dan akhirat.

Itulah rahsia malam apabila malam yang sunyi itu kita gunakan untk muhasabah dan review balik dosa2 yg penah dilakukan, ampunan dari Allah lah yg kita harapkan. Ketika itu jualah sejujur-jujurnya hati ini mengaku, itulah kelemahan, kehinaan, kemiskinan dan ketidak mampuan kita berselah sebulat-bulatnya kepada Allah moga segalanya berjalan lancar.

Itulah kita, seorang insan yang lemah beribadah kepada-Nya dengan bersyarat. Mgkn hari ini aku bangun kerana sesuatu tapi ku perlu tahu niat itu boleh diperbaharui. Hidayah dan rahmat-Nya jua lah yg lebih beharga.

Inilah diriku...

to be continued

No comments:

Post a Comment