About Me

cukuplah ALLAH bgku, ingatlah yg kekal adalh dunia akirat!

Sunday, August 22, 2010

Aku insan biasa

            Siapa yg tidak pernah buat silap, antara beribu2 manusia di bumi ini pasti tak pernah lari dari melakukan silap dan salah tp ALLAH ,tuhan yg maha pengampun boleh memaafkan hamba-hambanya. pernah saya membaca buka karangan tok guru Nik Abdul Aziz Nik Mat dlm buka Insan ingatlah! 

            Bagaimana Rasullah senyum smp nampak giginya kerana di perlihatkan 2 org tengah tuduh menuduh di hadapan Allah di akhirat seorg menuntut saudaranya yg menzalimi dirinya di dunia ini untuk terima balasannya..mgkn besar kesalahannya mcm kita la bla dh geram kat seseorg tu mesti dendam smbl kata "kita jmp kat mahkamah Allah nnt". 

           Seterusnya Rasullah menangis plak apabila ditanya sabdanya Allah telah membina sebuah mahligai yg indah kemudian org yg telah dizalimi td ditanya nampakkah ia akan bangunan tersebut katanya "ya tentunya mahligai ini untuk org2 yg soleh dan untuk para sahabat Rasullah" tp kata Allah "tidak ini untuk kamu wahai org yg dizalimi sekiranya engkau mahukan pahala org yg memaafkan saudaranya", mendengar kata2 tersebut terus gembira tak terkata org tersebut terus diarah malaikat untuk membawanya ke syurga..syukurnya dia dpt msk syurga atas sifat pemaafnya dia

         Itulah ALLAH yg maha pengampun dan hamba-hambanya yg mahu memaafkan.AKU MAHU MEMAAFKAN!

No comments:

Post a Comment